KLASA: 300-01/18-01/0004
URBROJ: 2181/1-05/05-18-0007
Split, 04.06.2018. godine
Na temelju članka 32. i 39.
Statuta Splitsko-dalmatinske županije („Službeni glasnik
Splitsko-dalmatinske
županije“ broj:11/09, 7/10, 10/10, 2/13, 126/17 i 35/18) i
članka 3. „Programa sustavno gospodarenje
energijom na području Splitsko-dalmatinske županije 2018.-2021.“ („Službeni glasnik Splitsko-dalmatinske županije“, broj:
35/18), Župan Splitsko-dalmatinske
županije, dana objavljuje
JAVNI POZIV
ZA ISKAZIVANJE INTERESA ZA PROVEDBU „PROGRAMA SUSTAVNO
GOSPODARENJE ENERGIJOM NA PODRUČJU
SPLITSKO-DALMATINSKE ŽUPANIJE 2018-2021.“
1. PREDMET:
Predmet ovog javnog poziva je
iskazivanje interesa za dobivanje potpora
za Projekte sukladno
„Programu sustavno gospodarenje energijom na području Splitsko-dalmatinske
županije 2018.-2021." („Službeni glasnik Splitsko-dalmatinske županije“
broj: 35/18) (u daljnjem tekstu: Program)
i Pravilniku o provedbi „Programa sustavno gospodarenje energijom na području
Splitsko-dalmatinske županije 2018.-2021." („Službeni glasnik
Splitsko-dalmatinske županije“ broj: 83/18
(u daljnjem tekstu: Pravilnik).
2. KORISNICI:
Korisnici sredstava potpore mogu biti:
Fizičke osobe za:
Projekt 1: Poticanje
korištenja obnovljivih izvora energije u obiteljskim kućama,
Projekt 2: Poticanje
povećanja energetske učinkovitosti u obiteljskim kućama,
Općine
i gradovi za:
Projekt 3: Poticanje smanjenja potrošnje
energije i svjetlosnog zagađenja javne rasvjete.
3.
PRIHVATLJIVI
TROŠKOVI:
Prihvatljivi troškovi po Aktivnostima
(A. naknade energetskim certifikatorima,
B. nabava i ugradnja
materijala i opreme i C. troškovi
projektne dokumentacije i priključka na plinski distribucijski sustav) kao i iznosi sufinanciranja po
Projektima su:
A.
Naknade energetskim
certifikatorima za Projekt
1 (osim za Mjeru 1.2.) i Projekt 2:
Splitsko-dalmatinska županija će
sufinancirati trošak naknade energetskim certifikatorima u iznosu do najviše 50%
iznosa naknade, odnosno do maksimalnog iznosa od 1.000,00 kn po obiteljskoj
kući.
Certifikatori su dužni provesti prvi energetski
pregled obiteljske kuće i izraditi izvješće o istom s preporučenim financijski opravdanim mjerama energetske učinkovitosti, provesti završni energetski
pregled nakon provedbe mjera, te izraditi i
predati korisniku izvješće o završnom
energetskom
pregledu i energetski
certifikat.
B. Nabava
i ugradnja materijala i opreme,
Projekt
1: Poticanje korištenja
obnovljivih izvora energije u obiteljskim kućama:
·
Mjera 1.1. - sunčani toplinski
pretvarači (kolektori) za grijanje potrošne vode i/ili
prostora
- Ukupni
troškovi opreme i ugradnje sunčevog kolektorskog sustava za grijanje potrošne
vode i/ili prostora za kućanstvo iz Projekta 1 biti će sufinancirani
nepovratnim novčanim sredstvima u iznosu od 50% ukupnih prihvatljivih troškova,
odnosno do maksimalnog iznosa od 10.000,00 kn po kućanstvu. Stupanj korisnog
djelovanja sunčanih toplinskih kolektora mora biti najmanje 70%.
·
Mjera 1.2. - fotonaponske
elektrane za potrebe kućanstva instalirane snage do 10 kW (izvan sustava poticaja)
Ukupni troškovi opreme i ugradnje fotonaponske elektrane za potrebe
kućanstva instalirane snage do 10 kW (izvan sustava poticaja) biti će
sufinancirani nepovratnim novčanim sredstvima u iznosu od 50% ukupnih
prihvatljivih troškova, odnosno do maksimalnog iznosa od 20.000,00 kn po
kućanstvu. Stupanj korisnog djelovanja fotonaponskog modula mora
biti - najmanje
15%.
·
Mjera 1.3. – dizalica topline
-
Ukupni troškovi opreme i ugradnje novog
sustava
za obiteljsku kuću s dizalicom topline za grijanje potrošne vode i/ili prostora
ili za grijanje i hlađenje A energetske
klase (prema
Eurovent Energy Efficiency Classification): zrak-voda (COP≥3,2; EER≥3,1), voda-voda i zemlja-voda (COP≥4,45, EER≥5,05) uz uvjet GWP≤2150, bit
će sufinancirani nepovratnim novčanim sredstvima u iznosu od 30% ukupnih prihvatljivih troškova, odnosno do
maksimalnog iznosa od 20.000,00 kn po kućanstvu.
·
Mjera 1.4. – kotlovi na biomasu
- Ukupni troškovi opreme i ugradnje novog
sustava
s kotlom na drvnu
sječku/pelete
ili s pirolitičkim
kotlom
na drva za grijanje potrošne vode
i/ili
prostora
bit će sufinancirani nepovratnim novčanim sredstvima u iznosu od 30% ukupnih
prihvatljivih troškova, odnosno do maksimalnog iznosa od 20.000,00 kn po
kućanstvu. Stupanj korisnog djelovanja mora biti najmanje je
85%.
Projekt 2: Poticanje povećanja energetske učinkovitosti obiteljskih kuća:
·
Mjera 2.1. – povećanje toplinske zaštite ovojnice grijanog prostora
-
Ukupni troškovi za povećanje
toplinske zaštite ovojnice grijanog prostora na koeficijent
prolaska topline U (W/m2K):
o
<0,25 za krov, strop i pod grijanog prostora (Ɵi>18 oC) prema vanjskom ili negrijanom prostoru,
o
<0,40 za
vanjski zid grijanog prostora,
o
<0,45 za
pod prema tlu ukopane dijelove
grijanog prostora,
bit će
sufinancirani nepovratnim
novčanim sredstvima u iznosu od 50% ukupnih prihvatljivih troškova, odnosno do
maksimalnog iznosa od 20.000,00 kn po kućanstvu.
·
Mjera 2.2. – zamjena vanjske
stolarije
-
Ukupni troškovi zamjene vanjske
stolarije ovojnice grijanog prostora novom, koeficijenta prolaska topline U (W/m2K):
o
<1,6 za komplet i <1,1 za
staklo,
bit će sufinancirani nepovratnim novčanim sredstvima u
iznosu od 50% ukupnih
prihvatljivih troškova,
odnosno do maksimalnog iznosa od 12.000,00 kn po kućanstvu.
·
Mjera 2.3. – ugradnja kondezacijskog plinskog kotla
-
Ukupni troškovi opreme i ugradnje kondenzacijskog
plinskog kotla:
o Razred energetske učinkovitosti na
grijanju: A,
o Razred energetske učinkovitosti na
pripremi potrošne tople vode: A,
bit će sufinancirani nepovratnim novčanim sredstvima u
iznosu od 35% ukupnih prihvatljivih troškova ,odnosno do
maksimalnog iznosa od 15.000,00 kn po kućanstvu.
·
Mjera 2.4. – plinske apsorpcijske dizalice topline
Ukupni troškovi opreme i ugradnje plinske
apsorpcijske dizalice topline bit će sufinancirani nepovratnim novčanim sredstvima u iznosu od 50% ukupnih prihvatljivih
troškova, -
odnosno
do maksimalnog iznosa od 30.000,00 kn po kućanstvu.
·
Mjera 2.5. – mikro kogeneracijski/trigeneracijski sustavi električne snage do 10 kW
-
Ukupni troškovi opreme i ugradnje mikro kogeneracijskog/trigeneracijskog sustava bit će
sufinancirani nepovratnim
novčanim sredstvima u iznosu od 50% ukupnih prihvatljivih troškova,odnosno do
maksimalnog iznosa od 40.000,00 kn po kućanstvu.
C. Troškovi projektne dokumentacije i priključka na plinski distribucijski
sustav
Korisnicima Mjera
2.3, 2.4 i 2.5 priznaju se i troškovi projektne dokumentacije i priključka na
plinski distribucijski sustav u iznosu do maksimalno 50% ukupno prihvatljivog
troška, a ne više od 10.000,00 kuna.
Projekt
3: Poticanje smanjenja
potrošnje energije i svjetlosnog zagađenja javne rasvjete
Bespovratna sredstva, u iznosu od
maksimalno 35% ukupnih prihvatljivih troškova, a ne više od 50.000,00 kuna po
pojedinačnom korisniku (općini/gradu) za provedbu slijedećih aktivnosti:
-
izrada projektne dokumentacije,
-
modernizacija postojećih sustava (zamjena starih -
neučinkovitih s novim -učinkovitijim žaruljama),
-
izgradnja nove javne rasvjete i
-
uspostava sustava upravljanja javnom rasvjetom.
4. OPĆI UVJETI ZA DODJELU SREDSTAVA:
Pravo na dodjelu bespovratnih
sredstava Splitsko-dalmatinske županije
za Projekte
1 i 2, mogu ostvariti Podnositelji prijava koji udovoljavaju slijedećim uvjetima:
-
punoljetne
fizičke osobe s prebivalištem na području Splitsko-dalmatinske županije,
-
objekt
na koji se planira ugradnja sustava nalazi se na području Splitsko-dalmatinske
županije,
-
objekt
je u cijelosti ili na više od 50% bruto podne površine namijenjen za
stanovanje, te građevinske površine manje od 600 m2 ,
-
Podnositelji
prijave, vlasnik/suvlasnik objekta na kojeg se planira ugradnja sustava ima
prijavljeno prebivalište na adresi na kojoj se planira ugradnja sustava,
-
Podnositelji
prijave u posljednje 3 godine nije koristio bespovratna sredstva
Splitsko-dalmatinske županije za projekte iz Programa sustavnog gospodarenja
energijom,
-
Podnositelj
prijave ima pisanu suglasnost svih suvlasnika za ugradnju sustava na zajednički
objekt
Uvjeti koje Podnositelj prijave
mora udovoljavati kako bi ostvario bespovratna novčana sredstva
Splitsko-dalmatinske županije za Projekt 3 su:
grad ili općina s područja Splitsko-dalmatinske županije, koji je na
svom predstavničkom tijelu donio Program izgradnje, rekonstrukcije i modernizacije
javne rasvjete, te za isti u svom proračunu, sukladno svojim mogućnostima i
potrebama programa, predvidjeli određena
financijska sredstva.
5.
DOKUMENTACIJA POTREBNA ZA OBRADU ZAHTJEVA:
Podnositelji prijave za Projekte
1 i Projekt 2 moraju uz prijavu priložiti slijedeću dokumentaciju:
-
potpisani i cjelovito popunjeni Prijavni obrazac
za podnošenje Prijave za
sufinanciranje (Obrazac 1.1 – Projekt 1;
Obrazac 2.1 – Projekt 2),
-
potpisanu Izjavu o osiguranju sredstava (Obrazac
1.2 – Projekt 1; Obrazac 2.2. – Projekt 2),
-
Ponudu ( sadrži: popis opreme za ugradnju,
vrijednost opreme i vrijednost radova i dr.)
-
presliku osobne iskaznice podnositelja prijave,
-
preslika vlasničkog lista za objekt, ne stariji
od 6 mjeseci,
-
izvadak iz katastra (položajni nacrt objekta),
-
potpisanu Izjavu podnositelja prijave da je objekt
u cijelosti ili na više od 50% bruto podne površine namijenjen za stanovanje
-
preslika pravomoćnog akta kojim je dopušteno
građenje objekta u koji se ugrađuje sustav (građevinska dozvola, rješenje o
uvjetima građenja, potvrda glavnog projekta, rješenje o izvedenom stanju) ili
dokaz da je građevina izgrađena prije
15. veljače 1968. godine,
- potpisanu
Izjavu podnositelja prijave da u posljednje 3 godine nije koristio bespovratna
sredstva Splitsko-dalmatinske županije za aktivnosti iz javnog poziva Programa
sustavnog gospodarenja energijom
- potpisanu
Izjavu svih suvlasnika objekta o suglasnosti za ugradnju sustava na zajednički
objekt
-
certifikat/e proizvođača o karakteristikama
proizvoda (toplinska svojstva, stupanj djelovanja i sl.)
-
preslika Zapisnika o izvedenim radovima od
strane ovlaštenog izvođača radova ,
-
preslika popunjenog i ovjerenog Jamstvenog
lista,
- Izvješće certifikatora o završnom energetskom
pregledu,
- preslik Energetskog certifikata.
-
preslika/e
računa (mogu se dostaviti i naknadno po donošenju Odluke o Odabiru sukladno
roku iz Ugovora o sufinaciranju),
Podnositelji prijave na javni
poziv za Projekt 3 moraju priložiti slijedeću dokumentaciju:
-
zahtjev
s opisom postojećeg stanja,
-
dokaz
da je investicija planirana u proračunu
jedinice lokalne samouprave u godini raspisivanja javnog poziva,
-
dokaz
– očitovanje o provedbi postupka izbora najpovoljnijega ponuditelja sukladno
odredbama Zakona o javnoj nabavi,
-
dokaz
o dobivenoj građevinskoj odnosno lokacijskoj dozvoli u slučajevima kada to zakon nalaže,
-
ugovori
s odabranim izvođačima radova i
- račun za robu ili
usluge
U slučaju potrebe za rangiranjem, a sukladno
raspoloživim Proračunskim sredstvima za tekuću godinu za provedbu Programa, utvrditi će se rang-lista Prijava u padajućem nizu, na temelju ranijeg zaprimanja potpune Prijave.
7. ROK, NAČIN I MJESTO PREDAJE PROJEKATA:
Rok za podnošenje prijave je 60 (šezdeset)
dana od dana objave Javnog poziva na internetskim stranicama
Splitsko-dalmatinske županije.
Projekti se predaju u zatvorenoj
omotnici preporučeno poštom ili osobnom predajom predstavnika ponuditelja u
Pisarnicu Splitsko-dalmatinske županije na adresu:
REPUBLIKA HRVATSKA
SPLITSKO-DALMATINSKA ŽUPANIJA
Povjerenstvo za provedbu Programa sustavno gospodarenje energijom na
području Splitsko-dalmatinske županije 2018.-2021.
Domovinskog rata 2
SPLIT
Na omotnici treba biti vidljivo
naznačeno "Program sustavno
gospodarenje energijom na području Splitsko-dalmatinske županije 2018.-2021."
Prijave koje nisu potpune, koje
su dostavljene izvan roka neće se razmatrati.
Tijekom postupka odobrenja
bespovratnih sredstava Povjerenstvo može tražiti i dodatne dokaze o
ispunjavanju kriterija temeljem kojih se vrši izbor.
8. PRIHVAĆANJE PROJEKATA:
Svi podnositelji Projekata o
rezultatima izbora za dodjelu bespovratnih sredstava biti će pisanim putem obaviješteni
u primjerenom roku.
9. OSTALE INFORMACIJE
Dostavljanjem dokumentacije na ovaj Javni poziv Podnositelj
prijave daje odobrenje/privolu Splitsko-dalmatinskoj županiji kao voditelju
obrade osobnih podataka, da osnovne podatke o Podnositelju prijave( ime i prezime, adresa, OIB, mjesto, poštanski broj, ulica i kućni broj )
objavi na svojim mrežnim stranicama, a u svrhu provođenja ovog Javnog poziva,
javne objave odluka i dostave obavijesti Podnositelju prijave kao i u svrhu
promidžbe provođenja Programa .